Isnin, 9 Disember 2019

Mungkin ramai yang dah tau tapi yaa nak share untuk ingatkan balik sesama kita 💕

*TEKNIK DOA YANG BETUL*

Mungkin ramai yang dah tau tapi yaa nak share untuk ingatkan balik sesama kita 💕

1. Kalau sebelum ni kita selalu mintak berikanlah kekuatan utk kita tempuhi ujian. Kalau kita doa mcm ni kan, Allah akan selalu menguji kita utk test kekuatan kita. Yg sebaiknya mintak lah supaya Allah lapangkan dan keluarkan aku dari kesulitan ini.

2. Kalau sebelum ni kita selalu doa Ya Allah berikanlah aku. Kalau kita fikir kan perkataan beri tu bila bila masa je Allah boleh amek balik kan. So sebaiknya kita doa ya Allah kurniakanlah aku. Maksudnya rezeki yg Allah akan bagi tu dia hadiahkan untuk kita. Bukan sbb kita mintak.

3. Kalau sebelum ni kita selalu doa supaya Allah murahkan rezeki kita. Kalau korang fikir balik, murahkan dgn limpahkan mana lagi okay? Haa so sebaiknya kita mintak ya Allah limpahkanlah rezeki buat diriku dan ahli keluargaku. InshaAllah rezeki dtg berlimpah ruah utk kita.

4. Kalau sebelum ni kita selalu aminkan doa dengan sebut amin ya rabbal al amin. Apa kata kalau kita tukar, kita cakap Amin Ya Allah Ya Mujib. Kenapa Ya mujib? Sebab Ya mujib tu maksud dia memakbulkan.


Wallahualam sama sama kita ubah okay. InshaAllah dengan usaha dan doa, tak ada apa yg mustahil buat kita. Last sekali yaa nak selitkan doa yg yaa dapat dari sharing ustaz ebit lew. Setiap kali lepas solat boleh baca doa ni ❤

3 ulasan:

  1. Tq sharing...Dapat tambah ilmu...

    BalasPadam
  2. Tak salah juga pun doa yg selalu tu. Allah Maha Memberi dan Megetahui apa yg kita pohonkan

    BalasPadam

Lokasi: Kolej Komuniti Masjid Tanah 78300 Melaka. Konsultasi percuma.

Sapu je lega

 #MINYAK_HERBA_ASMAK_ sesuai_ untuk ⤵⤵⤵⤵⤵⤵ 👶 Bayi yang #batuk & #kahak berpanjangan 👶 Bayi #Premature yang mengalami #lung #disease (a...