Ahad, 17 Februari 2019

Di dunia ini, anda akan berjumpa empat jenis reaksi manusia apabila anda memperkenalkan bisnes anda:

1. *Orang yang percaya dengan anda*
➡Ini adalah kumpulan orang yang mempercayai anda sehingga mereka ada keyakinan bahawa tindakan anda boleh membantu mereka dalam kehidupan *a.k.a. Role Model*๐Ÿ˜‰

2. *Orang yang ingin mengikuti anda.*
➡Ini adalah kumpulan orang yang mahu bersama dengan anda dan mereka rasa dengan mengikuti anda, mereka pun boleh beroleh kejayaan..
*a.k.a. Leader*๐Ÿ’ช

3. *Orang yang sentiasa menyokong anda*
➡Ini adalah kumpulan orang yang menyokong tindakan anda dan sentiasa memberi sokongan moral terhadap bisnes anda, walaupun mereka tidak menyertai bisnes anda..
*a.k.a. Supporter*๐Ÿ‘

4. *Orang yang meragui anda.*
➡Ini adalah kumpulan orang yang meragui kredibiliti anda terhadap keupayaan anda dlm bisnes dan sentiasa melihat anda dari "sidelines" dan menunggu anda "jatuh" supaya dia boleh buktikan anda orang gagal..
*a.k.a. Skeptic*๐Ÿ™…
.. N.E.X.T..

So, jika hari ini anda berkongsi bisnes anda tetapi mereka tidak join anda:-

*JANGAN*risau kerana anda sebenarnya terjumpa orang no. 3, 4 ..๐Ÿ˜Š Percayalah, daripada 100 orang yang anda jumpa, 95-98% adalah dalam golongan ini๐Ÿš€Biasanya, hanya 2-5% yang berada sebagai no. 1 dan 2.. Kita tidak pasti dalam 100 orang, mereka ini adalah yg keberapa..

So, nasihat saya teruskan promote tanpa henti.. Berceritalah secara fakta dan bukti satu persatu.. Jika anda di"reject", tabahkanlah hati utk terus bergerak.. Bak kata pepatah Azizan Osman :
*"Some Will, Some Won't, So What?*
➡➡Next" (SWSWSWN)..

Remember, do the business and fight for your BIG WHY. Semoga anda yang membaca terus sukses dan berjaya :)

*just sharing*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lokasi: Kolej Komuniti Masjid Tanah 78300 Melaka. Konsultasi percuma.

Sapu je lega

 #MINYAK_HERBA_ASMAK_ sesuai_ untuk ⤵⤵⤵⤵⤵⤵ ๐Ÿ‘ถ Bayi yang #batuk & #kahak berpanjangan ๐Ÿ‘ถ Bayi #Premature yang mengalami #lung #disease (a...