Jumaat, 31 Mei 2019

AKU MAMPU

Rozita Ab'dullah Banggalah menjadi suri rumah dan peniaga online di rumah
.
Aku bangga bila berjumpa dengan kawan2 yang hidupnya bukan sahaja dengan anak2 tapi di rumah dia ada satu lagi kerja iaitu peniaga.
.
Bukanlah mudah sebab aku jugak pernah merasa tanpa pekerja buat semua sendiri. Anak perlu perhatian berniaga perlu komitmen.
.
Tapi percayalah dengan hasil yang kau dapat ada kepuasan. Rezeki yang kau dapat sangat berkat apatah lagi apabila dibuat ikhlas untuk membantu suami dan membahagiakan anak2
.
Teruskan lah.

Bukan aku katakan pekerjaan lain tak mulia. Sangat lah mulia walhal suri rumah walau tak brniaga pon sangat2 mulia. Tapi aku fokus pada peniaga sebab aku sendri melaluinya. 2 dalam 1.
.
Mereka ni berniaga bukan lah nak kaya.

Tapi mereka cume nak selesaikan mana2 hutang yang ada.

Mereka nak sokong pendapatan suami. Kalau kalian nampak iklan mereka saling sokong mereka sebab masuk rm10 sehari dalam akaun pon dah boleh menitis air mata.
.
Dalam setiap rezeki kita ada rezeki orang lain.

 Aku doakan kawan2 yang berniaga

 dimurahkan rezeki melekat2 rezeki nyee

#MakAsmak
#SuriAsmak
#chetaAsmak
#coretansaje2

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lokasi: Kolej Komuniti Masjid Tanah 78300 Melaka. Konsultasi percuma.

Sapu je lega

 #MINYAK_HERBA_ASMAK_ sesuai_ untuk ⤵⤵⤵⤵⤵⤵ 👶 Bayi yang #batuk & #kahak berpanjangan 👶 Bayi #Premature yang mengalami #lung #disease (a...