Jumaat, 20 Mac 2020

ingat yee

Warga KKM merayu sangat๐Ÿ˜”


Contoh Situasi:
(12am: satu family dtg ke klinik kerana si ibu demam )..suhu bdn 38.5'
Jururawat: puan ada contact dgn mana pesakit yg positif covid19 sblm ni?
Pesakit: tiada
Jururawat: ada membuat lawatan ke luar negara dlm mase terdekat?
Pesakit : tiada
Jururawat: ada pergi ke mana2 perhimpunan sebelum ni?
Pesakit: tiada..sy demam sudah 3 hari.. demam biase je.. sy nk jumpe doktor je pun susah ke?.
(Dlm bilik doktor)
Doktor: yer puan sakit apa?
Pesakit: sy demam doktor.. jiran saya baru balik dari luar negara.. skrg dia dekat hospital positif covid19..lepas dia blk dr luar negara saya ade pergi ke rumah dia..
Doktor: kenapa puan blh msk dalam bilik saya..jururawat tak ade buat screening ke kat luar?
Pesakit: ada.. tp saya tak cakap pasal jiran saya tu.. nanti org lain dengar bising pulak kat luar..
Doktor: puan boleh keluar.. klinik bukan tempat untuk selesaikan masalah puan..kami tiada alat untuk cek samaada puan positif ke tidak.. sila pergi ke saluran yg betul..
Kenapa perlu menipu..skrg byk tempat dh kamu pegang.. tombol pintu
.kerusi..meja .. kaunter daftar...semua tmpt kami kene disinfact.. nanti kami dgn doktor2 skali kene kuarantin..

TIDAKKAH KAMU TAHU KESANNYA..TLG JGN SUKARKAN KEADAAN..

#copypaste
#covid19

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lokasi: Kolej Komuniti Masjid Tanah 78300 Melaka. Konsultasi percuma.

Sapu je lega

 #MINYAK_HERBA_ASMAK_ sesuai_ untuk ⤵⤵⤵⤵⤵⤵ ๐Ÿ‘ถ Bayi yang #batuk & #kahak berpanjangan ๐Ÿ‘ถ Bayi #Premature yang mengalami #lung #disease (a...